Gdzie wypromujemy Twoją ofertę sprzedaży nieruchomości?
Drogi Sprzedający, często słyszymy od klientów, że umowa na wyłączność kojarzy Wam się z zamknięciem na jedno biuro, a umowa otwarta niejako otwarciem i że dzięki takiej umowie ofert Waszej nieruchomości będzie więcej, czyli że szybciej się sprzeda, bo zajmie się tym więcej biur. Błąd. Mimo tego, co mogłoby się pozornie wydawać jest zupełnie odwrotnie!
Dzięki nawiązaniu współpracy w ramach umowy na wyłączność Twoja oferta będzie dostępna dla każdego. Nie będzie uzależniona od tego, czy klient trafi bezpośrednio do nas, czy będzie to klient innego biura (taki, który zgłosił się do pośrednika, by zlecić mu wyszukanie nieruchomości dla siebie). Co za tym idzie podpisując umowę z biurem dopytaj, czy będzie współpracowało z innymi pośrednikami. Taki warunek koniecznie powinien być jednym z elementów umowy.
A więc podpisując umowę na wyłączność z jednym biurem, podpisujesz ją de facto z każdym innym, bo każdy agent z innego biura nieruchomości w całej Polsce może przedstawić Twoją ofertę swojemu klientowi.
Tutaj warto wspomnieć o systemie, do którego należymy. MLS, czyli System Wymiany Ofert między pośrednikami będący świetnym narzędziem do tego, by Twoja nieruchomość w pierwszej kolejności trafiła do dyspozycji innych agencji i mogła być dla ich klientów ofertą „spod lady”.
Jak to w praktyce wygląda?
W momencie nawiązania współpracy oferta sprzedaży Twojej nieruchomości zostanie wprowadzona do wspomnianego Systemu Wymiany Ofert po to, aby inni pośrednicy i ich klienci mieli dostęp do niej jako pierwsi.
Wyobraź sobie, że zlecasz swojemu pośrednikowi wyszukanie mieszkania lub domu dla siebie, a pośrednik może przedstawić Ci ofertę, której wcześniej nie widziałeś na portalach. Ba! Nie widział jej nikt inny.
Zatem taka oferta będąc w tym systemie ma szansę zostać sprzedana totalnie off market – nie goszcząc w ogóle na portalach.
Efekt?
Szybka sprzedaż, której nawet się nie spodziewasz. Ale taką możliwość zyskujesz tylko dzięki umowie na wyłączność z biurem, które działa nowocześnie, etycznie i na przejrzystych, uczciwych zasadach. Chcąc działać sam, takiego narzędzia nie posiadasz.
Standardowo oferta przygotowana przez pośrednika będzie również na wiodących portalach i możesz pomyśleć „przecież tyle to zrobię sam, jaka różnica”. Taka różnica, że po pierwsze – umowa na wyłączność daje nam pewnego rodzaju gwarancję zwrotu kosztów, które poniesiemy w ramach naszej współpracy. Najprościej rzecz ujmując – kiedy wiemy, że pieniądze do nas wrócą nie żal nam zainwestować w to, żeby na tych właśnie portalach oferta była cały czas podbijana, by była promowana, a więc po prostu widoczna. Jak myślisz ile stron potencjalni zainteresowani odwiedzają? Myślisz, że będą przeglądać to co jest na 4,5 stronie z kilkunastu lub czasem kilkudziesięciu? Czy zadzwonią na ofertę, która spodoba im się i będzie na pierwszych stronach?
Po drugie – oferta przygotowana przez profesjonalistów, przy współpracy z fotografem wnętrz, chyba przyznasz, że na pierwszy rzut oka będzie się wyróżniać i zwróci zdecydowanie większą uwagę niż ta przygotowana przez amatora najczęściej za pomocą telefonu.
Gdzie jeszcze pojawia się oferta dobrego pośrednika?
Chociażby na grupach dla pośredników na Facebooku, na grupach lokalnych, naszych mediach społecznościowych, które jak pewnie wiesz są bardzo dobrym narzędziem dzisiejszych czasów.
Cel jest wspólny – Ty chcesz sprzedać i my chcemy sprzedać, zatem możesz być przekonany, że użyjemy wszystkich dostępnych kanałów, by dotrzeć do klienta.
Masz wystarczająco dużo czasu, nerwów i pieniędzy, żeby zająć się tym wszystkim sam?
Jeśli chcesz wiedzieć więcej, napisz lub zadzwoń do nas, umów się na niezobowiązujące spotkanie, a my opowiemy Ci jak działamy i co możemy dla Ciebie zrobić.
Koniecznie SUBSKRYBUJ nasz kanał na YouTube i zerknij do nas na social media i zobacz jak pracujemy na co dzień:
Youtube
Facebook
Instagram
autor tekstu: Natalia Kułton-Budasz